ClassBranding și comunicare — | Boomerang
-->

Class

Branding și comunicare

Shaorma în DEX

Rezultate

Campania Shaorma în DEX a avut un succes rapid și consistent: oameni din toată țara au interacționat cu tema de 20.004.332 ori.
Au fost publicate 74 de știri online, 13 știri radio (20:36 minute) și 16 știri TV (35:30 minute), iar numărul total de materiale de presă a atins 154, toate cu ton pozitiv.
Subiectul a fost postat și pe bloguri – de 10 ori și în pe pagini de social media – de 32 de ori.
Numărul total ratecard în euro: 240.245 euro.
Printre publicațiile și instituțiile media care au alocat spațiu editorial se numără: Digi24, Antena 1, Antena 3, Pro TV, Adevărul, Evenimentul Zilei, Wall Street, Hotnews, Libertatea, Gândul, Europa FM, Magic FM, Radio România Actualități, Radio ZU, Virgin Radio România, Agerpress.

Dincolo de cifre

#shaormaînDEX a devenit pentru clientul nostru un activ de brand care nu va putea să îi fie luat niciodată. Campania a poziționat Class ca autoritate în domeniul fast-food (local și național), un „părinte al shaormei” demn de succesul pe care îl are.

Campania de comunicare

În 2019, Boomerang a inițiat o dezbatere publică de amploare:

cum scriem corect – șaorma sau shaorma?

Agenția noastră a creat pentru restaurantul Class din Iași o campanie de susținere a introducerii cuvântului shaorma/șaorma în Dicționarul Explicativ al Limbii Române (DEX) care a ajuns de peste 20 milioane de ori în atenția publicului național.

Știrie PROTV CU Andreea Esca
Observaator Antena 1
Știrile de noapte PROTV
Știrile Antena 3
Știrile de dimineață PROTV
România TV
Antena 1 – Știrile matinale
Antena 1 – știrile de prânz
Știrile Antena 3 – VOX POP Ana Iorga
Shaorma în DEX la Știrile Digi 24
Antena 3 – Pe cuvânt, cu Ana Iorga

Acestea sunt doar câteva din cele peste 150 de apariții TV, radio, presă scrisă și online.

Class – în inima Tudorului de la 1996

Restaurantul Class este unul dintre cele mai populare localuri fast-food din Iași: un reper al vieții studențești pentru generații întregi și un punct de oprire 24/24 pentru persoanele cu un stil de viață intens.
Poziționarea în campusul universitar Tudor Vladimirescu, longevitatea și consecvența în materie de calitate și gust s-au consolidat ca argumente principale ale notorietății de care se bucură brandul.

Class = Shaorma și Shaorma = Class

Produsul-vedetă al restaurantului, care conduce detașat topul vânzărilor, este shaorma.
În Iași, „a ieși la o shaorma” a devenit în timp aproape sinonim cu a merge să iei masa la Class.
Am dorit să capitălizăm asocierea puternică dintre Class și shaorma și să îmbogățim brandul cu o percepție de deținător al produsului.
Ne-am propus să poziționăm Class ca un „custode” oficial al shaormei în România – cel care se îngrijește ca acest preparat internațional să fie perceput și păstrat așa cum se cuvine.

Continuând linia tonică de comunicare a brandului, miza a fost să promovăm Class fără să ne referim la calitățile intrinseci ale produsului shaorma, optând în schimb pentru o temă îndrăzneață, fără nicio legătură aparentă cu produsul.
Am dorit să invităm la conversație, ne-am asumat să intrăm de bunăvoie „în gura lumii”, printr-un subiect de discuție atipic pentru un fast-food: corectitudinea lingvistică.

Shaorma sau șaorma? Da!

În documentarea noastră, am aflat că deși este prezentă la masă și în vocabular de mai bine de 20 de ani, shaorma nu este intrată oficial în limba română.
Shaorma, respectiv șaorma (cele două forme utilizate concomitent) lipsesc din Dicționarul Explicativ al Limbii Române, asta deși alte preparate de origine internațională, precum pizza sau hotdog se regăsesc de ani buni în paginile DEX-ului.
Ca urmare, ne-am propus să „reparăm” această omisiune și să le dăm românilor ocazia să scrie corect numele acestui preparat ori de câte ori îl comandă sau îl pomenesc prietenilor.
Așa am ajuns la întrebarea shaorma sau șaorma?, căreia i-a urmat firesc campania Introducem shaorma în DEX.

Shaorma în DEX – Strategia

În primă etapă, am creat pe pagina de Facebook Class un sondaj prin care încurajam audiența să voteze varianta pe care o preferă, shaorma vs. șaorma.


Am căutat o interacțiune autentică cu adepții brandului, dincolo de promoții și orice argument legat de gust. Pe lângă conversația din online, ne-am propus ca subiectul Shaorma în DEX să fie discutat și pe canalele media clasice (presă scrisă, radio, TV) și în offline.
Am invitat în paralel persoane publice (precum Daniel Buzdugan), lingviști și oameni de litere (Radu Paraschivescu, Gabriela Haja, Cătălin Frâncu) să-și exprime opinia pe marginea temei.
Li s-au alăturat în materialele difuzate în media și alte voci avizate, în cea mai mare parte profesori și cercetători.
Am construit astfel un sistem alimentat de vox populi și opinia specialiștilor în care părțile nu au fost în antiteză, ci au argumentat în maniera proprie, militând mai mult sau mai puțin activ pentru introducerea în DEX a cuvântului shaorma/șaorma.

Opiniile consemnate și cifrele monitorizate au fost puse la dispoziția Departamentului de Lexicografie din cadrul Institutului de Lingvistică „Iorgu Iordan – Al. Rosetti” din București, pentru analiză.
Așeptăm cu interes să regăsim varianta pe care lingviștii o vor considera potrivită în următoarea ediție a DEX-ului românesc.

Evenimentul Zilei
Știrile ProTV
Wall Street
Digi24.ro
Agerpres
Hotnews
Mediafax
Cosmopolitan
Libertatea
Adevărul
TImes New Roman
Evenimentul

… și tot așa, peste 150 de apariții.

Ai un minut?

Atât îți ia, cel mult un minut, pentru a ne contacta. Ne spui în două cuvinte ce îți dorești, iar noi te ajutăm cu întrebări suplimentare. Dacă știi exact ce vrei, e și mai simplu. Trimite-ne brieful și noi venim cu propuneri. Acum!